Reklamációk, visszatérések és visszatérítések

1) Hogyan nyújthat be reklamációt vagy téríthet vissza árut

A reklamáció benyújtásához ki kell töltenie egy reklamációs űrlapot, majd elküldenie azt emailben: info@belio.hu címre.

Az űrlapot itt találja: Reklamációs űrlap

Ha problémája van a reklamáció kitöltésével, írjon nekünk a info@belio.hu címre, és mi útmutatást nyújtunk.

2) A törvény által előírt 30 napos határidő a űrlap benyújtásával kezdődik

lásd az internetes oldalon található idézeteket a coi.sk szerint a 634/1992 sz. törvény § 13, § 19 (3) és § 24 (7) (l) és (x) alapján a fogyasztóvédelemről; a 89/2012 sz. törvény § 570 (1), § 605 (1), § 607, § 2169 (1) alapján.

A reklamáció elbírálása nem tarthat tovább 30 naptári napnál a felhasználó hozzájárulása nélkül. Az eladónak, valamint az eladó által megbízott javítóműhelynek, ahová a felhasználó a javításért fordul, azonnal vagy legkésőbb 3 munkanapon belül döntenie kell a reklamáció ügyében bonyolult esetekben. Ez az időtartam nem tartalmazza az áru típusának megfelelő időt és a hiba szakmai értékeléséhez szükséges időt. A reklamációt, beleértve a hiba kijavítását is, a lehető leggyorsabban, de legkésőbb a benyújtás napjától számított 30 napon belül kell elbírálni. Ha a felhasználó és az eladó hosszabb időtartamot egyeztet meg, akkor a reklamációt a meghosszabbított időtartam lejárta előtt kell elbírálni. A határidő a reklamáció benyújtásának napjától kezdődik. A reklamáció benyújtását követő nap az első napja a 30 napos időszaknak. Ha az időszak vége szombatra, vasárnapra vagy munkaszüneti napra esik, az időszak a következő munkanapon ér véget. Ha a felhasználó személyesen megy az eladó vagy a szervizközpont telephelyére, nem vitatható, mikor történt a panasz bejelentése, mivel a személyzetnek folyamatosan jelen kell lennie az üzlethelyiségben a panaszok fogadása és elbírálása érdekében. Ha a reklamációt postán küldik, a reklamációt akkor tekintik benyújtottnak, amint az eladó megkapja a levelet és lehetősége nyílik annak tartalmával megismerkedni. Nem számít, hogy valóban megteszi-e. Elegendő, hogy a csomag elérte a postafiókját. Ettől a pillanattól kezdve számítható a reklamáció benyújtásának határideje. E-mailen keresztül történő reklamáció esetén érdemes meggyőződni arról, hogy az e-mailt megkapták vagy elolvasták. A reklamációt akkor tekintik elbíráltának, amikor az eladó vagy a szerviz tájékoztat a reklamáció elbírálásáról és annak módjáról, legkésőbb azonban a reklamáció benyújtásának napjától számított 30. napon, hacsak ezt az időtartamot nem hosszabbították meg. Egyidejűleg a reklamáció tárgyát képező árut, javított vagy cserélt állapotban, ha a reklamációt elfogadták, vagy javítatlan állapotban, ha a reklamációt elutasították, rendelkezésre kell bocsátani azon a helyen, ahol a reklamációt benyújtották.

3) Visszatérítés – a visszatérítés időtartama és módszere

Mikor kapja meg a visszatérítést, ha a reklamációt elfogadták?

A reklamáció elbírálása után a pénzügyi osztály utasítást ad az internetes banki átutalásra, és a fizetés visszaküldésre kerül a felhasználónak. A visszatérítési időszak legfeljebb 14 munkanap. Általában azonban képesek vagyunk 5 munkanapon belül visszatéríteni a fizetést.

Hova történik a visszatérítés?

Kártyás fizetés esetén

Ha kártyával fizetett, visszatéríthetjük az összeget a fizetési kártyára, és ez a folyamat általában legfeljebb 3 napig tart – utasítjuk a kártyaszolgáltatót, aki feldolgozza, és a pénz körülbelül 3 munkanapon belül kerül visszatérítésre.

1) Bevezető rendelkezések

1.1 Ezt a Reklamációs Eljárást a Athena & BI Group s.r.o., Rybná 716/24, Staré Město, Prague, 110 00 Prague, ID No.: 17281041, VAT No.: 17281041, a prágai városi bíróságon vezetett C 369363 számon bejegyzett cégjegyzék, e-mail info@belio.hu, telefon +36 70 489 1390 (a továbbiakban "Eladó").

1.2 Ez a Reklamációs Eljárás tájékoztatást tartalmaz a hibás teljesítésre való jog gyakorlásának hatóköréről, feltételeiről és módjáról a Vevő és az Eladó között kötött vásárlási szerződésekkel kapcsolatban, valamint arról, hogy hol lehet reklamációt benyújtani.

2) A jogi igények bejelentésének feltételei és módja

2.1 A Vevő reklamációt nyújthat be az alábbi címen kitöltött reklamációs űrlap segítségével.

2.2 A Vevőnek az internetes reklamációs űrlapon keresztül kell benyújtania a reklamációt. A Vevőnek igazolnia kell a reklamált áruk vásárlását a vásárlás igazolásával vagy megfelelően kitöltött visszaküldési igazolással.

2.3 A reklamációt haladéktalanul, a hiba észlelése után kell benyújtani. Az áruk további használata esetén bekövetkező késedelem a hiba súlyosbodását és az áruk minőségének romlását okozhatja, ami alapul szolgálhat a reklamáció elutasítására.

2.4 A reklamációt akkor tekintik megfelelően benyújtottnak, ha nem állnak fenn az általános higiéniai szabályok. A Vevő köteles a reklamált árut tisztán, minden szennyeződéstől mentesen és higiénikusan tisztán bemutatni. Az Eladónak jogában áll visszautasítani az olyan áru reklamációját, amely nem felel meg a fent említett higiéniai szabályoknak (különösen a 91/1984 sz. törvényrendelet az fertőző betegségek elleni intézkedésekről). 2.5. Az Eladónak vagy annak meghatalmazott alkalmazottjának haladéktalanul, bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül döntenie kell a reklamáció ügyében. Ebben az időszakban nem számít bele az adott termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő idő, amely a hiba szakmai értékeléséhez szükséges. A reklamációt, beleértve a hiba kijavítását is, haladéktalanul, de legkésőbb a reklamáció bejelentésétől számított 30 napon belül kell elbírálni, hacsak az Eladó nem egyezik meg a fogyasztóval hosszabb időtartamról. 2.7 Ha a Vásárló indok nélkül nem veszi át a reklamációt a szállítótól vagy személyesen nem veszi át a műhelyben 3 hónapon belül az értesítést követően, az Eladó fenntartja a jogot, hogy értékesítse a nem átvett reklamációt.

3) A hibás teljesítésből eredő jogok hatókóra

3.1 Az Eladó és a Vevő jogait és kötelezettségeit az áru minőségére vonatkozó garanciával kapcsolatban az Eladó által a vételkor, valamint a Vevő hibás teljesítésből eredő jogait az érvényes törvények szabályozzák (különösen a 89/2012 sz. törvény 2161. §-a és a következők, valamint a 634/1992 sz. törvény a fogyasztóvédelemről).

3.2 Az Eladó felelős a Vevő előtt azért, hogy az áru a vételkor hibátlan legyen. Különösen az Eladó felelős a Vevő előtt azért, hogy a Vevő által az áru átvételekor: (a) az áruk rendelkezzenek az Eladó és a Vevő között megállapított tulajdonságokkal, vagy ha megállapodás hiányában, azokkal a tulajdonságokkal, amelyeket az Eladó vagy a gyártó leírt vagy amelyeket a Vevő az áruk jellege és az általuk végzett reklám alapján várhat; (b) az áruk alkalmasak legyenek arra a célra, amelyre az Eladó azokat rendeltette vagy amelyre az ilyen típusú áruk általában használatosak; (c) az áruk megfelelő mennyiségűek, méretűek vagy súlyúak legyenek; (d) az áruk megfeleljenek a jogszabályi követelményeknek.

3.3 Nem tekinthető hibának: a) az Áruk (tulajdonságainak) a használattól, helytelen használattól, nem megfelelő vagy helytelen karbantartástól, az anyagok természetes változásaitól, amelyekből az Áruk készültek, a Vevő vagy harmadik fél által okozott bármely kártól vagy bármely más helytelen beavatkozástól eredő változás; b) a valóságban és az elektronikus eszközökön megjelenő színek árnyalatainak eltérése. Ha az áru nem felel meg a Vevő elképzeléseinek, jogosult a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül elállni a Szabályzat 8. cikke szerint.

3.4 Ha a hiba az áru átvételét követő hat hónapon belül jelentkezik, feltételezhető, hogy az áru már az átvételkor hibás volt.

3.5 Ha az áruk nem rendelkeznek a fentebb a 3.2 cikkben meghatározott jellemzőkkel, a vevő kérheti hibátlan új áruk szállítását, kivéve, ha ez a hiba jellege miatt indokolatlan, de ha a hiba csak az áru egy részét érinti, a vevő csak azt a részt kérheti cserélni; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban a hiba jellege miatt ez aránytalan, különösen, ha a hibát indokolatlan késedelem nélkül el lehet hárítani, a vevőnek jogában áll ingyenesen megszüntetni a hibát.

3.6 A vevő jogosult új áru szállítására vagy rész cseréjére is, ha a hiba elhárítható, de a dologból való megfelelő használat nem lehetséges a hiba javítás utáni ismételt megjelenése vagy több hiba miatt. Ebben az esetben a vevőnek jogában áll elállni a vételi szerződéstől is.

3.7 Ha a vevő nem áll el az adásvételi szerződéstől vagy nem veszi igénybe az új áru hibátlan szállításának, a rész cseréjének vagy az áruk javításának jogát, kérheti az ár ésszerű csökkentését. A vevő jogosult ésszerű kedvezményre is, ha az Eladó nem tud új, hibátlan árut szállítani, a termék részét cserélni vagy az árut javítani, valamint ha az Eladó nem hárítja el a hibát ésszerű határidőn belül vagy ha a hiba elhárítása a Vevő számára jelentős nehézséget okozna.3.8 A hibás teljesítésre való jog nem illeti meg a vevőt, hacsak a vevő nem tudta, hogy az áruk hibásak voltak az áruk átvétele előtt, vagy ha a vevő maga okozta a hibát.

3.9 A vevő jogosult arra, hogy a fogyasztási cikkekben az áruk átvételétől számított 24 hónapon belül jelentkező hibára hivatkozzon (a fent említett 3.8 pontban meghatározott esetek kivételével). Ez nem vonatkozik: a) az alacsonyabb áron értékesített árukra, a hibára, amely miatt alacsonyabb árat állapítottak meg, b) az áruk normál használatából eredő kopásra vagy c) ha ez az áruk jellegéből adódik.

3.10 Ha a hibás teljesítés lényeges szerződésszegést jelent, a vevőnek joga van: a) a hibát új, hibátlan dolog szállításával vagy hiányzó dolog szállításával megszüntetni, b) a dolgot javítással megszüntetni, c) ésszerű kedvezményt kapni a vételárban vagy d) elállni a szerződéstől.

3.11 A vevő az általa választott jogot a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően haladéktalanul jelzi az Eladónak. A vevő nem változtathatja meg a választását az Eladó hozzájárulása nélkül; ez nem vonatkozik, ha a vevő a hiba javítását kérte, amely kiderül, hogy nem hárítható el. Ha az Eladó nem hárítja el a hibákat ésszerű határidőn belül vagy ha az Eladó értesíti a vevőt, hogy nem hárítja el a hibákat, a vevő kérheti az ár megfelelő csökkentését a hiba megszüntetése helyett vagy elállhat a szerződéstől. Ha a vevő nem él jogával a megadott határidőn belül, a 3.12-től 3.14-ig terjedő cikkekben meghatározott jogok illetik meg.

3.12 Ha a hibás teljesítés nem jelent lényeges szerződésszegést, a vevőnek joga van a hibát megszüntetni vagy ésszerű kedvezményt kapni a vételárban.

3.13. Amíg a Vevő nem él a vételár csökkentésének jogával vagy nem áll el a szerződéstől, az Eladó szállíthat hiányzó árut vagy megszüntetheti a jogi hibákat. Egyéb hibákat az Eladó választása szerint javíthat az Áruk javításával vagy új Áruk szállításával; a választás nem okozhat indokolatlan költségeket a Vevőnek.

3.14. Ha az Eladó nem hárítja el az Áru hibáját vagy megtagadja a hiba elhárítását megfelelő időn belül, a Vevő kérheti a vételár csökkentését vagy elállhat a Szerződéstől. A vevő nem változtathatja meg a választását az Eladó hozzájárulása nélkül.

4) Záró rendelkezések

4.1 A Reklamációs Eljárást a Polgári Törvénykönyv és a Fogyasztóvédelmi Törvény alapján dolgozták ki.

4.2 A reklamációkat e Reklamációs Szabályzat, a Polgári Törvénykönyv, a Fogyasztóvédelmi Törvény és más vonatkozó jogszabályok alapján bírálják el.

    Athena & BI Group s.r.o.

    Cégjegyzékszám: 17281041
    Adószám: CZ17281041
    Cég címe Rybná 716/24
    Staré Město
    11000 Praha Banki kapcsolat Számlaszám: 11600006-00000001-97003019
    IBAN: HU34116000060000000197003019
    Adatdoboz: ushgqpu

    Ügyfélszolgálat 6:00 és 18:00között

    info@belio.hu

    Telefonvonal

    +36 70 489 1390

Fizetési módok
VisaCardMaestroDiners ClubAmerican ExpressDiscoverJCBApple PayGoogle Pay
Biztonsági tanúsítványok
Visa SecureMCBC ID CheckJCB J/SecureAmerican Express SafeKeyNorton SecurePCI DSSSSL SecureTrusted Site

© 2024 Athena & BI Group s.r.o., MINDEN JOG FENNTARTVA.