Reklamációk, visszatérések és visszatérítések

1) Hogyan nyújthat be reklamációt vagy téríthet vissza árut

A reklamáció benyújtásához ki kell töltenie egy reklamációs űrlapot, majd elküldenie azt emailben: info@belio.hu címre.

Az űrlapot itt találja: Reklamációs űrlap

Ha problémája van a reklamáció kitöltésével, írjon nekünk a info@belio.hu címre, és mi útmutatást nyújtunk.

2) A törvény által előírt 30 napos határidő a űrlap benyújtásával kezdődik

lásd az internetes oldalon található idézeteket a coi.sk szerint a 634/1992 sz. törvény § 13, § 19 (3) és § 24 (7) (l) és (x) alapján a fogyasztóvédelemről; a 89/2012 sz. törvény § 570 (1), § 605 (1), § 607, § 2169 (1) alapján.

A reklamáció elbírálása nem tarthat tovább 30 naptári napnál a felhasználó hozzájárulása nélkül. Az eladónak, valamint az eladó által megbízott javítóműhelynek, ahová a felhasználó a javításért fordul, azonnal vagy legkésőbb 3 munkanapon belül döntenie kell a reklamáció ügyében bonyolult esetekben. Ez az időtartam nem tartalmazza az áru típusának megfelelő időt és a hiba szakmai értékeléséhez szükséges időt. A reklamációt, beleértve a hiba kijavítását is, a lehető leggyorsabban, de legkésőbb a benyújtás napjától számított 30 napon belül kell elbírálni. Ha a felhasználó és az eladó hosszabb időtartamot egyeztet meg, akkor a reklamációt a meghosszabbított időtartam lejárta előtt kell elbírálni. A határidő a reklamáció benyújtásának napjától kezdődik. A reklamáció benyújtását követő nap az első napja a 30 napos időszaknak. Ha az időszak vége szombatra, vasárnapra vagy munkaszüneti napra esik, az időszak a következő munkanapon ér véget. Ha a felhasználó személyesen megy az eladó vagy a szervizközpont telephelyére, nem vitatható, mikor történt a panasz bejelentése, mivel a személyzetnek folyamatosan jelen kell lennie az üzlethelyiségben a panaszok fogadása és elbírálása érdekében. Ha a reklamációt postán küldik, a reklamációt akkor tekintik benyújtottnak, amint az eladó megkapja a levelet és lehetősége nyílik annak tartalmával megismerkedni. Nem számít, hogy valóban megteszi-e. Elegendő, hogy a csomag elérte a postafiókját. Ettől a pillanattól kezdve számítható a reklamáció benyújtásának határideje. E-mailen keresztül történő reklamáció esetén érdemes meggyőződni arról, hogy az e-mailt megkapták vagy elolvasták. A reklamációt akkor tekintik elbíráltának, amikor az eladó vagy a szerviz tájékoztat a reklamáció elbírálásáról és annak módjáról, legkésőbb azonban a reklamáció benyújtásának napjától számított 30. napon, hacsak ezt az időtartamot nem hosszabbították meg. Egyidejűleg a reklamáció tárgyát képező árut, javított vagy cserélt állapotban, ha a reklamációt elfogadták, vagy javítatlan állapotban, ha a reklamációt elutasították, rendelkezésre kell bocsátani azon a helyen, ahol a reklamációt benyújtották.

3) Visszatérítés – a visszatérítés időtartama és módszere

Mikor kapja meg a visszatérítést, ha a reklamációt elfogadták?

A reklamáció elbírálása után a pénzügyi osztály utasítást ad az internetes banki átutalásra, és a fizetés visszaküldésre kerül a felhasználónak. A visszatérítési időszak legfeljebb 14 munkanap. Általában azonban képesek vagyunk 5 munkanapon belül visszatéríteni a fizetést.

Hova történik a visszatérítés?

Kártyás fizetés esetén

Ha kártyával fizetett, visszatéríthetjük az összeget a fizetési kártyára, és ez a folyamat általában legfeljebb 3 napig tart – utasítjuk a kártyaszolgáltatót, aki feldolgozza, és a pénz körülbelül 3 munkanapon belül kerül visszatérítésre.

1) Bevezető rendelkezések

1.1 Ezt a Reklamációs Eljárást a Athena & BI Group s.r.o., Rybná 716/24, Staré Město, Prague, 110 00 Prague, ID No.: 17281041, VAT No.: 17281041, a prágai városi bíróságon vezetett C 369363 számon bejegyzett cégjegyzék, e-mail info@belio.hu, telefon +36 70 489 1390 (a továbbiakban "Eladó").

1.2 Ez a Reklamációs Eljárás tájékoztatást tartalmaz a hibás teljesítésre való jog gyakorlásának hatóköréről, feltételeiről és módjáról a Vevő és az Eladó között kötött vásárlási szerződésekkel kapcsolatban, valamint arról, hogy hol lehet reklamációt benyújtani.

2) A jogi igények bejelentésének feltételei és módja

2.1 A Vevő reklamációt nyújthat be az alábbi címen kitöltött reklamációs űrlap segítségével.

2.2 A Vevőnek az internetes reklamációs űrlapon keresztül kell benyújtania a reklamációt. A Vevőnek igazolnia kell a reklamált áruk vásárlását a vásárlás igazolásával vagy megfelelően kitöltött visszaküldési igazolással.

2.3 A reklamációt haladéktalanul, a hiba észlelése után kell benyújtani. Az áruk további használata esetén bekövetkező késedelem a hiba súlyosbodását és az áruk minőségének romlását okozhatja, ami alapul szolgálhat a reklamáció elutasítására.

2.4 A reklamációt akkor tekintik megfelelően benyújtottnak, ha nem állnak fenn az általános higiéniai szabályok. A Vevő köteles a reklamált árut tisztán, minden szennyeződéstől mentesen és higiénikusan tisztán bemutatni. Az Eladónak jogában áll visszautasítani az olyan áru reklamációját, amely nem felel meg a fent említett higiéniai szabályoknak (különösen a 91/1984 sz. törvényrendelet az fertőző betegségek elleni intézkedésekről). 2.5. Az Eladónak vagy annak meghatalmazott alkalmazottjának haladéktalanul, bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül döntenie kell a reklamáció ügyében. Ebben az időszakban nem számít bele az adott termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő idő, amely a hiba szakmai értékeléséhez szükséges. A reklamációt, beleértve a hiba kijavítását is, haladéktalanul, de legkésőbb a reklamáció bejelentésétől számított 30 napon belül kell elbírálni, hacsak az Eladó nem egyezik meg a fogyasztóval hosszabb időtartamról. 2.7 Ha a Vásárló indok nélkül nem veszi át a reklamációt a szállítótól vagy személyesen nem veszi át a műhelyben 3 hónapon belül az értesítést követően, az Eladó fenntartja a jogot, hogy értékesítse a nem átvett reklamációt.

3) A hibás teljesítésből eredő jogok hatókóra

3.1 Az Eladó és a Vevő jogait és kötelezettségeit az áru minőségére vonatkozó garanciával kapcsolatban az Eladó által a vételkor, valamint a Vevő hibás teljesítésből eredő jogait az érvényes törvények szabályozzák (különösen a 89/2012 sz. törvény 2161. §-a és a következők, valamint a 634/1992 sz. törvény a fogyasztóvédelemről).

3.2 Az Eladó felelős a Vevő előtt azért, hogy az áru a vételkor hibátlan legyen. Különösen az Eladó felelős a Vevő előtt azért, hogy a Vevő által az áru átvételekor: (a) az áruk rendelkezzenek az Eladó és a Vevő között megállapított tulajdonságokkal, vagy ha megállapodás hiányában, azokkal a tulajdonságokkal, amelyeket az Eladó vagy a gyártó leírt vagy amelyeket a Vevő az áruk jellege és az általuk végzett reklám alapján várhat; (b) az áruk alkalmasak legyenek arra a célra, amelyre az Eladó azokat rendeltette vagy amelyre az ilyen típusú áruk általában használatosak; (c) az áruk megfelelő mennyiségűek, méretűek vagy súlyúak legyenek; (d) az áruk megfeleljenek a jogszabályi követelményeknek.

3.3 Nem tekinthető hibának: a) az Áruk (tulajdonságainak) a használattól, helytelen használattól, nem megfelelő vagy helytelen karbantartástól, az anyagok természetes változásaitól, amelyekből az Áruk készültek, a Vevő vagy harmadik fél által okozott bármely kártól vagy bármely más helytelen beavatkozástól eredő változás; b) a valóságban és az elektronikus eszközökön megjelenő színek árnyalatainak eltérése. Ha az áru nem felel meg a Vevő elképzeléseinek, jogosult a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül elállni a Szabályzat 8. cikke szerint.

3.4 Ha a hiba az áru átvételét követő hat hónapon belül jelentkezik, feltételezhető, hogy az áru már az átvételkor hibás volt.

3.5 Ha az áruk nem rendelkeznek a fentebb a 3.2 cikkben meghatározott jellemzőkkel, a vevő kérheti hibátlan új áruk szállítását, kivéve, ha ez a hiba jellege miatt indokolatlan, de ha a hiba csak az áru egy részét érinti, a vevő csak azt a részt kérheti cserélni; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban a hiba jellege miatt ez aránytalan, különösen, ha a hibát indokolatlan késedelem nélkül el lehet hárítani, a vevőnek jogában áll ingyenesen megszüntetni a hibát.

3.6 A vevő jogosult új áru szállítására vagy rész cseréjére is, ha a hiba elhárítható, de a dologból való megfelelő használat nem lehetséges a hiba javítás utáni ismételt megjelenése vagy több hiba miatt. Ebben az esetben a vevőnek jogában áll elállni a vételi szerződéstől is.

3.7 Ha a vevő nem áll el az adásvételi szerződéstől vagy nem veszi igénybe az új áru hibátlan szállításának, a rész cseréjének vagy az áruk javításának jogát, kérheti az ár ésszerű csökkentését. A vevő jogosult ésszerű kedvezményre is, ha az Eladó nem tud új, hibátlan árut szállítani, a termék részét cserélni vagy az árut javítani, valamint ha az Eladó nem hárítja el a hibát ésszerű határidőn belül vagy ha a hiba elhárítása a Vevő számára jelentős nehézséget okozna.3.8 A hibás teljesítésre való jog nem illeti meg a vevőt, hacsak a vevő nem tudta, hogy az áruk hibásak voltak az áruk átvétele előtt, vagy ha a vevő maga okozta a hibát.

3.9 A vevő jogosult arra, hogy a fogyasztási cikkekben az áruk átvételétől számított 24 hónapon belül jelentkező hibára hivatkozzon (a fent említett 3.8 pontban meghatározott esetek kivételével). Ez nem vonatkozik: a) az alacsonyabb áron értékesített árukra, a hibára, amely miatt alacsonyabb árat állapítottak meg, b) az áruk normál használatából eredő kopásra vagy c) ha ez az áruk jellegéből adódik.

3.10 Ha a hibás teljesítés lényeges szerződésszegést jelent, a vevőnek joga van: a) a hibát új, hibátlan dolog szállításával vagy hiányzó dolog szállításával megszüntetni, b) a dolgot javítással megszüntetni, c) ésszerű kedvezményt kapni a vételárban vagy d) elállni a szerződéstől.

3.11 A vevő az általa választott jogot a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően haladéktalanul jelzi az Eladónak. A vevő nem változtathatja meg a választását az Eladó hozzájárulása nélkül; ez nem vonatkozik, ha a vevő a hiba javítását kérte, amely kiderül, hogy nem hárítható el. Ha az Eladó nem hárítja el a hibákat ésszerű határidőn belül vagy ha az Eladó értesíti a vevőt, hogy nem hárítja el a hibákat, a vevő kérheti az ár megfelelő csökkentését a hiba megszüntetése helyett vagy elállhat a szerződéstől. Ha a vevő nem él jogával a megadott határidőn belül, a 3.12-től 3.14-ig terjedő cikkekben meghatározott jogok illetik meg.

3.12 Ha a hibás teljesítés nem jelent lényeges szerződésszegést, a vevőnek joga van a hibát megszüntetni vagy ésszerű kedvezményt kapni a vételárban.

3.13. Amíg a Vevő nem él a vételár csökkentésének jogával vagy nem áll el a szerződéstől, az Eladó szállíthat hiányzó árut vagy megszüntetheti a jogi hibákat. Egyéb hibákat az Eladó választása szerint javíthat az Áruk javításával vagy új Áruk szállításával; a választás nem okozhat indokolatlan költségeket a Vevőnek.

3.14. Ha az Eladó nem hárítja el az Áru hibáját vagy megtagadja a hiba elhárítását megfelelő időn belül, a Vevő kérheti a vételár csökkentését vagy elállhat a Szerződéstől. A vevő nem változtathatja meg a választását az Eladó hozzájárulása nélkül.

4) Záró rendelkezések

4.1 A Reklamációs Eljárást a Polgári Törvénykönyv és a Fogyasztóvédelmi Törvény alapján dolgozták ki.

4.2 A reklamációkat e Reklamációs Szabályzat, a Polgári Törvénykönyv, a Fogyasztóvédelmi Törvény és más vonatkozó jogszabályok alapján bírálják el.

A legnépszerűbb webáruház

Több mint 197 000 elégedett ügyfél

Ingyenes szállítás

minden rendelésre és termékre

Ma szállítjuk

amit akar, még ma becsomagoljuk és kiszállítjuk Önnek

100 nap az áru visszaküldésére

ha nem elégedett a termékkel, visszaküldheti
Diamido macot

A Diamido alkalmazást előkészítjük Önnek

Hamarosan az alkalmazásunk az Ön telefonján is elérhető lesz

    Athena & BI Group s.r.o.

    Cégjegyzékszám: 17281041
    Adószám: CZ17281041
    Cég címe Rybná 716/24
    Staré Město
    11000 Praha Banki kapcsolat Számlaszám: 11600006-00000001-97003019
    IBAN: HU34116000060000000197003019
    Adatdoboz: ushgqpu

    Ügyfélszolgálat 6:00 és 18:00között

    info@belio.hu

    Telefonvonal

    +36 70 489 1390

    Utolsó bolti értékelés

    Miloš N.

    Miloš N.

    5 out of 5 stars

    Kiváló termékválaszték, problémamentes vásárlás. Ajánlom!

    Lenka W.

    Lenka W.

    5 out of 5 stars

    Nagyszerű e-shop gyors szállítással és barátságos ügyfélszolgálattal.

    Ádám T.

    Ádám T.

    5 out of 5 stars

    Tiszta üzlet érdekes termékekkel. Biztosan visszajövök!

    Vásárlás a Diamidóban

    Ingyenes szállítás
    Expressz szállítás 24 órán belül
    Az áru visszaküldése 100 napon belül
    Ajándék minden rendelés mellé
    Reklamáció és visszaküldés ingyenes
    Verseny 5 000 000 CZK értékű nyereményekért
    Biztonságos weboldal
    Több mint 100 000 elégedett ügyfél
Fizetési módok
VisaCardMaestroDiners ClubAmerican ExpressDiscoverJCBApple PayGoogle Pay
Biztonsági tanúsítványok
Visa SecureMCBC ID CheckJCB J/SecureAmerican Express SafeKeyNorton SecurePCI DSSSSL SecureTrusted Site

© 2024 Athena & BI Group s.r.o., MINDEN JOG FENNTARTVA.